3 voor 12 recensie!

Geplaatst op vrijdag 08 november 2013

Dinsdag 5 november was alweer de tweede editie Uit Je Hok van dit najaar. Ditmaal brengen Mezz en POB de lokale bands The Hot Dogs en Rank & File naar het podium. Het leuke van Uit je Hok is dat zij telkens een avond brengen met een diversiteit aan muziek.

Rank & File

Na de pauze en het ombouwen van het podium is het de beurt aan de mannen van Rank & File. Het viertal, Heesterbeek (zanger), Westerlaken (gitarist), Broens (basgitarist) en Johannis (drummer) starten een korte soundcheck en communiceren met de geluidsmannen. Nadat alles naar wens is, starten zij hun set met het nummer ‘Gap Generation’. De sound doet denken aan Rage Against The Machine (‘Killing In The Name Of’) en The Urban Dance Squad (‘Demagogue’). Toch weten zij een eigen sound te brengen, mede dankzij de stem van Heesterbeek en het sterke gitaarspel van Westerlaken. De band haalt zijn inspiratie uit maatschappelijke thema’s en persoonlijke ervaringen zoals carnaval (‘Attraction’) en hoe het is om op het podium te staan. Sinds hun vorige optreden hebben zij twee nieuwe nummers en brengen deze ten gehore tijdens Uit Je Hok. Heesterbeek is een frontman die met zijn sprongen en voornamelijk zijn longinhoud de aandacht trekt, want zijn raps vloeien over zijn lippen. Toch geeft hij ook zijn bandleden de kans om te schitteren op hun moment, Westerlaken die begint te’ shredden’ en drummer Johannis die duidelijk zijn strakke drumwerk laat horen. Broens bast lekker en oogt kalm als zijn band losschiet. Hij zorgt snel dat alles weer op zijn plek zit en bast weer lekker door.

Rank & File zet een sterke set neer en weet de aandacht van het publiek tot het einde vast te houden. De band sluit hun set af met het nummer ‘Kill The Beast’, ze hebben deze avond, samen met The Hot Dogs, ‘gekilled’. Wederom een knallende editie van Uit Je Hok!

Klik hier voor het volledige artikel.

Terug naar overzicht

3 voor 12 recensie!